Dag 4 Bloomington - Collinsville 282 km - Reisverslag uit Collinsville, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu Dag 4 Bloomington - Collinsville 282 km - Reisverslag uit Collinsville, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu

Dag 4 Bloomington - Collinsville 282 km

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Ruud

05 September 2016 | Verenigde Staten, Collinsville

En weer vertrokken we om 8 uur. Het begint bijna saai te worden. En dat zonder de wekker te zetten. We kwamen al snel in Mclean, waar sinds 1928 de Dixie Truckers Home staat. En ze hebben nog steeds lekkere koffie. Aan ruimte voor vrachtwagens is daar geen gebrek. Ook in Illinois hebben ze een Atlanta en Athens. Net als in Georgia. In Atlanta staat de Bunyon man. Dit beeld met een gigantische hotdog stond eerst in South Chicago. Maar daar werd het steeds beschoten. Toen ze hem daar weggehaald hebben, is het verplaatst naar Atlanta en sindsdien een toeristische trekpleister. Een vriendelijke bewoner heeft voor ons het museum geopend! Heel veel oude spullen, maar ook een prachtige Rolls Royce. Omdat er wegwerkzaamheden waren in Springfield, hebben we een stukje moeten omrijden en daardoor wel wat gemist. In Chatham zaten we weer op de route en hebben daar op een uniek stukje weg gereden.Daar liggen namelijk nog klinkers, terwijl de rest van de Route 66 beton of asfalt is. In Carlinville hebben we de auto op het pleintje gezet en even rond gelopen. Omdat het Laborday is, is alles gesloten, wat op zich wel jammer is. We zitten nu in een hotel in Collinsville en hebben zelfs de Arch in St. Louis al gezien. We gaan morgen proberen om in de Arch naar boven te komen. Wat het weer betreft, het is overdag nog niet beneden de 25 graden geweest en vandaag zelfs dik 30 graden met gelukkig veel wind