Dag 3 Route 66 Willowbrook-Bloomington 192 km - Reisverslag uit Bloomington, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu Dag 3 Route 66 Willowbrook-Bloomington 192 km - Reisverslag uit Bloomington, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu

Dag 3 Route 66 Willowbrook-Bloomington 192 km

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Ruud

04 September 2016 | Verenigde Staten, Bloomington

Vanochtend zijn we om 8 uur weggereden uit Willowbrook en op naar de Route 66. Die hadden we al snel gevonden en het wordt ook duidelijk aangegeven. Volg de borden zullen we maar zeggen. De 1e stop was in Joliet. Daar staan de Blues Brothers op het dak van een ijskraam en aan de overkant een garage met oude auto's. Ook kwamen we daar een groep Amerikanen tegen die met een Ford Mustang al geruime tijd onderweg zijn. Eerst zijn ze via de kust omhoog gereden en nu via de route 66 weer naar LA. In Wilmington staat Gemini Giant, een groot beeld van een ruimtevaarder of zoiets. Helaas staat het restaurant te koop en is aan het vervallen. Zonde. In Braidwood is de Polk-a-dot drive in, met leuke beelden aan de buitenzijde. In Gardner kwamen we een oude gevangenis tegen met daarin twee cellen. En wie zouden we daar nou instoppen?! Daarnaast staat een oude tram die voorheen dienst deed als restaurant. In Dwight staat een oud tankstation dat nu een museum is. Hetzelfde verhaal in Odell. Daar vertelde de eigenaresse ons dat er in Pontiac een parade zou zijn. We kwamen daar binnenrijden en het was net Nijmegen. Overal stoeltjes langs de kant. Hier hebben we een uur zitten kijken naar oude en nieuwe tractoren, auto's en van alles en nog wat. Toen de vlag werd langs gedragen, ging iedereen staan. Dus dit was echt op z'n Amerikaans. Maar wel leuk om mee te maken. De kinderen liepen allemaal met tasjes (leeg) en toen de parade langs kwam, snapten we waarom. Er werd volop snoep uitgedeeld.
We zitten nu in Bloomington in motel 6. Prima kamer en Pizza Hut is dichtbij.