Dag 21 Hollywood Blvd en Venice beach - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu Dag 21 Hollywood Blvd en Venice beach - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu

Dag 21 Hollywood Blvd en Venice beach

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Ruud

22 September 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag hebben we echt de toerist uitgehangen. Eerst zijn we naar Hollywood Boulevard gereden. Het duurde even, want het is hier ontzettend druk op de wegen. En weer heel veel stoplichten. Dankzij de GPS reden we in ieder geval goed. Auto in de schaduw in de parkeergarage, rugzak mee en lopen maar. Wat is die straat lang zeg. En overal proberen ze je een tour aan te smeren. Normaal 40 dollar, nu 20 dollar per persoon. Maar wij willen helemaal niet weten hoe de sterren wonen! Er zitten overal grote muren voor, dus je ziet toch niets. Dus wij zijn naar het Chinees Theater gelopen. Op het plein voor het theater, liggen de stenen met de hand- en voetafdrukken. Ook hier weer veel drukte. Je kon ook het theater bezoeken en dat leek ons wel wat. De gids vertelde duidelijk de geschiedenis. Eigenlijk is het een bioscoop, waar nog steeds films in première gaan. De afdrukken in de stenen zijn eigenlijk per ongeluk ontstaan doordat een actrice per ongeluk in nat beton stond en daardoor een afdruk van haar schoen achterliet. De eigenaar van het theater zag hier goede reclame voor zijn bedrijf in. Nog steeds bezoeken 5 miljoen mensen per jaar het theater. Daarna zijn we naar Venice Beach gereden. We hebben fietsen gehuurd en zijn naar de Santa Monica Pier gefietst. Er ligt een fietspad tussen het strand en de boulevard. Hier vielen ons wel de vele zwervers op. We hebben het nog even gevraagd, maar ze mogen hier eigenlijk niet overnachten. Het wordt oogluikend toegestaan. We hebben hier wat gegeten en zijn toen richting het hotel gegaan. Ook nu hadden weer een avondspits en ben je blij dat er 4 ogen in de auto zitten. Constant remmen (dat krijg je met een automaat) en keep your lane gaat ook niet helemaal op. Op het laatste moment in- of uitvoegen.En ook hier kunnen ze niet zonder telefoon. Dat maakt het ook niet echt veiliger. Dan ben je blij dat je weer heelhuids aankomt. Onderweg zagen we wel een auto tegen een boom. Daar was iemand achterop gereden. Gelukkig stonden ze beide naast de auto's.
Morgen nog een klein stukje om de auto terug te brengen en dan een weekje zonder auto. Maar het OV in New York is prima geregeld, dus dat gaat helemaal goed komen.