Chicago Fire House - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu Chicago Fire House - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu

Chicago Fire House

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Ruud

02 September 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag eerst om 4 uur wakker (Annemieke), Ruud sliep nog lekker. Om half 6 toch nog maar even geprobeerd en jawel, toen was het ineens half 9. Dat zijn betere tijden.
We hebben vanochtend lekker rustig aan gedaan en rond 11 uur richting Chicago gereden. Niet via de snelweg, maar binnendoor. Wat een prachtige huizen. En onwijs veel stoplichten. Ons 1e doel was Firehouse 51. Voor wie dit niets zegt, dit is de brandweerkazerne van de serie Chicago Fire. En inderdaad, alles kwam bekend voor. Het is nog steeds als kazerne in werking. Er was net een bus met Fransen aangekomen, zij kregen een rondleiding en wij konden ons hier bij aansluiten. De chief vertelde, dat als ze komen filmen, er 15 trucks met apparatuur voor de deur staan. En 100 man personeel op de filmdagen. Na nog wat rond gekeken te hebben, moesten we natuurlijk ook naar Molly's, de pub uit de serie. Dat ligt in een wijk, dichterbij het centrum. Hier hebben we voor de lunch een chicken sandwich gehad. Ieder de helft dan, want er zaten ook nog wafelfrietjes bij. Om half 2 zijn we dan toch in het centrum beland. Auto in een parkeergarage geparkeerd, want zo duur kan het toch niet zijn. Door de rand van het centrum naar Lake Michigan gelopen. Hier staan oude gebouwen en hele strakke nieuwbouwflats dwars door elkaar. De oude gebouwen zijn een stuk lager en staan daarom volledig in de schaduw van de nieuwbouw. Persoonlijk vinden we de oudbouw mooier. Zelf die enge Trump heeft hier een tower. En wie klaagt over geluidsoverlast van de metro, zou hier een nachtje moeten verblijven. Midden door het centrum (bovengronds). Wat een herrie. Wat heel gaaf is, is dat er een rivier dwars door de stad loopt. De bruggen er overheen zijn van staal met roosters.
Rond half 4 zijn we naar de parkeergarage gelopen en moesten toen betalen. Voor 2 uur 33 dollar!! Toch toch best duur. Terug zijn we wel via de snelweg gereden. Wat een drama. We hoefden maar 19 miles en daar hebben we anderhalf uur over gedaan. We hebben dan ook besloten om morgen met de trein te gaan. Nu lekker Subway gegeten op onze klapstoeltjes die we voor 10 dollar p/s gekocht hebben. Hier gaan we veel plezier aan beleven. Dit was het voor vandaag

• 04 September 2016 - 09:50

Annette En Cees:

He buurtjes,

Wat onwijs leuk om weer mee te lezen en van de foto's te genieten.
    We krijgen gelijk weer heimwee.
    Haast in de boeien Annemiek