Dag 27 Yankees - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu Dag 27 Yankees - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu

Dag 27 Yankees

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Ruud

28 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag na een rustige ochtend naar de Madison Square Garden gegaan. Daar tegenover ligt het Pennsylvania Hotel en daar zijn wij in 1990 begonnen aan onze 1e reis in de States, Bij de MSG hebben we destijds een ijshockeywedstrijd gezien. Nu was er best veel veranderd, want we hadden weinig herkenningspunten. Na wat geshopt te hebben bij K-Mart en Macy's (om een nieuwe Snuggie voor Miek te vinden) zijn we met lege handen naar het hotel gegaan om daar de overbodige zaken achter te laten en naar het Yankee Stadium te gaan. Daar aangekomen stond er al heel veel politie, zelfs met automatische wapens. Sommigen zullen denken dat dit beangstigend is, maar voor ons is dit al normaal. Je ziet namelijk heel veel politie in de straten, metro's en ook militairen bij metrostations. Dus ja, dan wen je er wel aan. Bij het inchecken vonden ze mijn videocamera in de tas van Annemieke en die camera mocht niet mee naar binnen. Ik werd daar een beetje boos om, ivm de kortzichtigheid, omdat het fototoestel in de tas ook kan filmen. De vrouw was gedecideerd en we mochten er niet in, maar een supervisor werd geroepen en die verontschuldigde zich. Toen ik zei dat ik politieagent was en de wet naleef, dus de camera niet zou gebruiken in het stadion, mocht het nog niet. Maar er was naast de Mc Donalds een zaak waar er kluizen te huur waren voor $15. Maar ja, even de camera naar het hotel brengen en weer terug, ben je zo een uur verder. Dan maar betalen. Hierna werden we door diezelfde supervisor versneld binnen gelaten, dat was heel vriendelijk. In het stadion hadden we een perfecte plek en werd er om 19 uur een minuut stilte gehouden voor een brandweerchef die was omgekomen bij het aantreffen van een drugslab die was ontploft in de Bronx. Daarna werd op een schitterende wijze het volkslied gezongen en toen begon de wedstrijd, die de eerste 6 innings best saai was. Er zaten ook Red Sox fans bij ons en dat was best leuk. Het "uitlachen en schelden". Heel anders dan bij een voetbalwedstrijd. Pas aan het eind van de 7e inning kwam er wat spanning. Toen stond het ineens 3-0 voor de Red Sox. De Yankees kwamen terug tot 3-1 en toen:
Hierna snel naar het hotel om op te warmen en droog te worden, want het is gaan regenen. Voor iedereen een prettige dag en wij gaan slapen. Het is hier inmiddels kwart over twaalf. Wij gaan onze op 1 na laatste dag in de States tegemoet.

Tags: Yankees