Dag 25 911 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu Dag 25 911 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu

Dag 25 911

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Ruud

26 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag hadden we een dag in het teken van 9/11. Daar kan je eigenlijk niet omheen als je in New York bent. We moesten verzamelen voor de tour voor St. Paul's Chapel. Dit was na de aanslagen de kerk waar men kon uitrusten, eten, drinken en waar honderden vermissingsposters aan de hekken hingen. Deze kerk staat er al sinds 1776 en heeft allerlei rampen doorstaan, wat een wonder op zich is. Tijdens 9/11 is er alleen een boom op de omheining gevallen. That's it. Ongelooflijk. We hebben een uitleg gekregen over de gebouwen rondom de voormalige Twin Towers.
Op de plek waar voorheen de Twin Towers stonden, zijn nu 2 grote waterpartijen gemaakt. Op de randen staan de namen van de gevallenen. Er zijn 343 brandweermannen en 23 politieagenten omgekomen. Wanneer er een witte roos is geplaatst bij een naam, betekent dit dat die persoon vandaag zijn/haar verjaardag had. Het geheel is erg indrukwekkend. Hierna zijn we naar het museum gegaan. Ook dit is erg indrukwekkend. Er staat een brandweerwagen, waarbij we goed moesten kijken wat de voorkant was geweest. Het gedeelte dat alle foto's laat zien van de mensen die zijn overleden, hebben we overgeslagen. In 2003 hebben we ook zulke foto's in de kerk gezien en dan komt het wel heel dichtbij. Ik (Annemiek) kon er toen heel slecht tegen om de gezichten te zien. Er was al genoeg in het museum dat veel indruk maakte. Om 2 uur konden we naar One World Trade Center. Daar ga je heel snel naar de 102e verdieping. Gelukkig was het helder weer dus het uitzicht was prachtig. Op de terugweg hebben we de kaartjes voor de honkbalwedstrijd op woensdagavond opgehaald. Morgenochtend gaan we lekker fietsen, want aan lopen moeten we even niet meer denken. Onze voeten althans zeker niet. Tot morgen maar weer met een nieuw verslag en hopelijk een leuke film van het fietsen.