Dag 15 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu Dag 15 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Annemieke en Ruud Beek - WaarBenJij.nu

Dag 15 Grand Canyon

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Annemieke en Ruud

16 September 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Naar de Grand Canyon stond vandaag op het programma. Wij zijn noordwaarts via Hwy 64 gereden en na ongeveer 2 uur rijden kwamen we bij de toegang. Na het betalen van $ 30 konden we het "terrein" op. En wat voor een terrein. De Grand Canyon is een zeer brede en diepe kloof. In de loop van miljoenen jaren heeft het water van de Colorado deze kloof in het landschap laten ontstaan. Deze extreme erosie werd mogelijk doordat het gebied waarin de kloof ligt steeds verder omhoog rees. De Colorado erodeert ongeveer 16 cm per 1000 jaar. De canyon is ongeveer 435 kilometer lang en heeft een breedte die varieert tussen 15 en 29 kilometer. Het gesteente dat nu bloot komt te liggen is volgens metingen circa 2 miljard jaar oud.
Na een kop koffie zijn we gaan rijden naar diverse uitkijkpunten. We hebben ze niet allemaal bezocht, want dan waren we nu nog niet bij het hotel. Na het bezoek, de foto's laten wel zien wat een indruk het maakt ook na de 3e keer bezoek, zijn we via een Scenic Route, Hwy 180, naar Flagstaff gereden en daar via de Route 66 terug naar het America's Best Value inn Motel, aan westkant van Williams.
Na nog even in de zon te hebben gezeten zijn we bij het Route 66 Diner gaan eten.
Morgen gaan we via Seligman en Kingman naar Las Vegas. We hebben via internet al een hotel geboekt, want het is weekend en dan kan je achter het net vissen. Dat willen we niet, dus spelen we maar op zeker. Tot morgen.
De foto's laten even op zich wachten, want het internet is zo super traag. We proberen deze later nog een keer te plaatsen.